Netmak

    blog o modzie na Siebie

    img

    Optymalizacja sklepów internetowych

    /
    /
    /
    493 Odsłon

    Przyglądając się różnym sklepom internetowym mogę wyróżnić, te które są „przyzwoite” czyli:

    • posiadają unikalną grafikę,
    • ciekawe zdjęcia produktów,
    • unikalne opisy, które zachęcają do zakupu produktu,
    • przyjazne w poruszaniu się w strukturze kategorii, podkategorii czy tagów.

    Jednak ze sutkiem muszę przyznać, że tych jest naprawdę niewiele. To czy użytkownik założy konto i dokona zakupu niezależny jak wielu właścicieli sklepów uważa od pięknej artystycznej grafiki i od ceny oczywiście najniżej w całej sieci.

    Optymalizacja sklepów
    Optymalizacja sklepów

    Użytkownik musi do takiego sklepu w sieci najpierw dotrzeć. Czyli zachodzi proces pozycjonowania sklepów internetowych. Na 20 przypadkowych sklepów znalazłem tylko 2, które posiadały w miarę unikalne opisy, pozostałe to kopie ze stron producentów tych produktów!

    No i co tu pozycjonować?

    Użytkownik poszukując upragnionego towaru ogląda trzeci lub czwarty z rzędu sklep z tym samym opisem. Zgodzę się, że przepisywanie nie rzadko skomplikowanych danych czy parametrów technicznych nie ma sensu. Ale treść zachęcająca do zakupu i prezentująca walory mogłaby być nieco dla ludzi …
    Optymalizacja sklepów opartych na popularnych modułach OSC pozwala wprowadzić wiele trików poprawiających pozycję ( oprócz sote ) ale nic to jeśli na wstępie mamy duplicate content … Jeśli nasz internetowy handlowiec jest na początku podboju rynku i na wystawianych 30-40 produktów to tragedii jeszcze niema. Ale przy większej ilość 2000-3000 produktów gdzie każdy opis jest powielony ze strony producenta to jest problem …

    Z jednej strony to rozumiem bo czy można zrobić kilka tysięcy unikalnych opisów nie wiedząc czy interes wypali? Ale z drugiej strony wiemy, że kopiując tekst mocno wydłużamy swoją drogę do sukcesu…

    Jak użyteczny był ten post?

    Kliknij gwiazdkę, aby ocenić wpis!

    Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

    Dotychczas brak głosów! Jako pierwszy oceń ten post.

    • Facebook
    • Twitter
    • Google+
    • Linkedin
    • Pinterest

    Zostaw komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

    Wysokość ta DIV wymagane do włączenia lepki pasek boczny