img

Branding czyli kreowanie silnej marki

/
/
/
1636 Odsłon

Innowacyjnym i coraz bardziej popularnym sposobem budowania marki w internecie jest branding. W ostatnim czasie zjawisko to rozwija się dynamicznie i zajmuje ważną pozycje przy ustalaniu strategii przedsiębiorstwa. Czym w takim razie są działania e-brandingowe i jak powinny wyglądać?

Rozwój technologii oraz coraz łatwiejszy dostęp do Internetu spowodowały zwiększenie możliwości promocji marki w sposób mniej tradycyjny, a tym samym dostępny dla szerszej rzeszy odbiorców. Jednakże proces kreowania marki w sieci to złożony proces, którego powodzenie zależy od dopracowania elementów w najdrobniejszych szczegółach oraz naszego zaangażowania.

Jak promować markę w internecie?
Jak promować markę w internecie?

W działaniach brandingowych ważne jest, aby korespondowały one z strategią przedsiębiorstwa. Przede wszystkim należy podkreślić emocjonalne zalety firmy i jej produktów, pamiętając, że powinniśmy wybrać maksymalnie dwie- trzy cechy, utożsamiane z marką (to tak jak gdy ktoś mówi Volvo, my słyszymy bezpieczeństwo). Należ skupić się również na wybraniu form promocji i dostarczeniu klientowi wartości dodanej.

Podstawowe narzędzie w kreowaniu marki jest porządna strona www, zadbany profil społecznościowy, komentarze na branżowych blogach. Każdy z wymienionych elementów powinien graficznie nawiązywać do elementów identyfikacji wizualnej. Celowo umieściłem linka do strony politanskidesign.com – zwóźcie uwagę ile potrzebujemy projektów by wyczerpać w pełni temat.

Budowanie wizerunku marki opiera się na dialogu odbiorcą. Komunikacja marketingowa to istotny element dla uzyskania i zwiększenia zaufania klienta. W procesie tworzenia produktu i formy jego dystrybucji należy brać pod uwagę wszelkie uwagi i sugestie nabywców. Na pomoc w usprawnieniu kontaktu z klientami przybywają narzędzia internetowe takie jak poczta internetowa, forum dyskusyjne czy chat-room, którymi może posłużyć e-branding.

Przy kreowaniu wizerunku marki niezbędne będzie zastosowanie działań reklamowych takich jak banery reklamowe, wymiana linków i banerów ze stronami o podobnym profilu. Warto też wykorzystać marketing wirusowy, który polega na zainicjowaniu sytuacji, w której potencjalni klienci sami między sobą będą rozpowszechniać informacje o produkcie. Dzięki temu wpływamy nie tylko na rozpoznawalność produktu lecz również na budowanie świadomości marki oraz jej pozycjonowanie.

Należy pamiętać, aby działania brandingowe oferowały odbiorcom określoną wartość dodaną, dzięki czemu klient poczuje się silnie związany z firmą. W tym celu można wykorzystać platformy e-lerningowe, newslettery, poradniki czy ciekawe artykuły.

Marka to podstawowa forma prezentacji firmy. Przedstawione składowe e-brandingu i ich efektywne zastosowanie przynoszą wymierne efektów w postaci pozycjonowania marki- silnych skojarzeń z nią związanych. Chodź jest to narzędziem marketingowym, kreowanie wizerunku firmy w Internecie powinno zajmować ważną pozycje w planowaniu strategicznym przedsiębiorstwa

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Wysokość ta DIV wymagane do włączenia lepki pasek boczny