Analiza konkurencyjności frazy – firma budowlana
Umiejętność przewidywania zawsze wiąże się z przewagą nad konkurentami. Kiedy wszyscy z trudem łapią oddech, my spokojnie obserwujemy rynek i wdrażamy kolejne pomysły. Umiejętność ta dla osób zawodowo zajmujących się seo to być albo nie być. W artykule ” Elementy kute” przedstawiłem mój problem z pozoru prosta frazą i nagłym przyrostem aktywności konkurencji . Celowo nie poruszałem wątku badania trendów i opisu narzędzia Google Trends, z myślą o tym poście.
Badając konkurencyjność frazy oceniamy często wiele wskaźników, a wyciągnięte wnioski odnoszą się do aktualnej sytuacji. Warto jednak zwrócić uwagę i ocenić przyszłe możliwości rozwoju.
Firma budowlana – analizując konkurencyjność frazy w grudniu powiemy średnio trudne, ale ta sama analiza w marcu da zupełnie inne dane fraza okaże się trudna.
Cytowany często George Orwell stawia tezę Kto panuje nad przeszłością, panuje nad przyszłością. Zbieranie danych i ich poprawna analiza pozwala sprawnie określić co i kiedy należy zrobić by nasza fraza znalazła się na czołowych miejscach w google. Oprócz cennych informacji z Google Analistic ważna jest poprawna interpretacja zachowań internautów – Google Trends. Dla frazy „firma budowlana” dane przedstawia wykres:
Obserwujemy wzrost wartości w czasie od początku 2005 roku. Koniec roku spadki, następnie do lipca wzrost i powolny spadek wartości. Widzimy kiedy internauci zainteresowani są najbardziej naszą frazą, a co za tym idzie wzrost aktywność konkurencji. Każdego kolejnego roku zwiększa się jednak różnica wartości skrajnych. Jak to wytłumaczyć i czy ma to odzwierciedlenie w rzeczywistości?
Koniec roku to okres intensywnych przygotowań do świąt, dla firm zamykanie budżetów i inwentaryzacja. Na uwagę zasługuje też fakt iż zima nie jest najlepszym momentem na prowadzenie inwestycji budowlanych. Spadek zainteresowania usługami budowlanymi wydaje się być naturalny. Wzrost zainteresowania w pierwszym kwartale jest największy i pokrywa się z zachowaniem inwestorów. Teraz łatwiej jest podejmować decyzje pozycjonując stronę na frazę – firma budowlana.
Badanie trendów użytkowników w oparciu o analizę frazy firma budowlana. Konkurencyjność frazy – firma budowlana.
Dysponując danymi z ubiegłych lat możemy umiejętnie dopasować terminy kampanii reklamowych oraz zaplanować promocje. Zachęcam do eksperymentowania z różnymi frazami.
Ciekawy artykuł
przypadkiem znalazłem tę stronę, szukałem katalogów firm budowlanych. Czasem te wyniki z Google są zaskakujące …