Tu jesteś:
- Ogłoszenia
- Wędkarstwo
- Daiwa Kołowrotek Emcast BR LT 5000
Jeśli szukasz kołowrotka z wolnym biegiem, który cechuje się trwałością, niezawodnością oraz przystępną ceną - proponuję Ci zapozna się z ofertę japońskie firmy Daiwa - model Emcast BR LT 5000. Kołowrotek wykonamy z lekkich albuminowych stopów, precyzyjnie dospawane elementy, przekładnie, łożyska pozwalają na długą pracę z zachowaniem wysokich paramentów.
Sprawdź więcej modeli kołowrotków Daiwa - bezpieczne zakupy, rabat dla nowych klientów, gwarancja, bezpłatne zwroty.
Łatwiejsze nawijanie żyłki w kołowrotku można zapewnić poprzez zastosowanie odpowiedniej techniki. Oto kilka wskazówek:
Upewnij się, że żyłka jest odpowiednio nawinięta na szpuli kołowrotka. Nie powinna być zbyt luźno nawinięta ani zbyt mocno naciągnięta. Zbyt luźna żyłka może się splątać, a zbyt mocno naciągnięta może powodować problemy podczas rzutu.
Spróbuj użyć podkładki na szpuli kołowrotka. Podkładka pozwoli na równomierne nawijanie żyłki na szpuli i zminimalizuje ryzyko splątania.
Przed nawijaniem żyłki na kołowrotek, upewnij się, że żyłka jest wyprostowana. Zwykle wystarczy ją przeciągnąć między palcami, aby pozbyć się zagnieceń i zapewnić równomierne nawijanie.
Nawijaj żyłkę równomiernie i z umiarem. Nie ma potrzeby przesadzać z ilością nawiniętej żyłki. Zbyt duża ilość może powodować problemy podczas rzutu.
Nawijaj żyłkę z umiarem, aby uniknąć nadmiernego naprężenia żyłki. Nadmierna siła może powodować problemy podczas rzutu, a także prowadzić do przedwczesnego zużycia żyłki.
Pierwsze pytanie: czy można smarować łożyska kołowrotka?
Tak, można samemu smarować kołowrotek, ale trzeba zachować ostrożność i wykonywać to z umiarem, aby uniknąć uszkodzenia kołowrotka. Ważne jest, aby wykorzystać odpowiedni rodzaj smaru lub oleju do kołowrotka, ponieważ niewłaściwy rodzaj smaru lub oleju może spowodować korozję lub zablokowanie mechanizmu kołowrotka.Przed smarowaniem kołowrotka, należy dokładnie przeczytać instrukcję obsługi, aby dowiedzieć się, jakie smary lub oleje są zalecane przez producenta. Następnie należy rozłożyć kołowrotek na części i delikatnie usunąć stare smary lub oleje za pomocą chemicznego odtłuszczacza lub specjalnego środka czyszczącego.
Po usunięciu starego smaru lub oleju, należy nałożyć niewielką ilość nowego smaru lub oleju na odpowiednie miejsca, takie jak łożyska, tryby i przekładnie. Warto również zwrócić uwagę na uszczelki i jeśli są uszkodzone, należy je wymienić.
Po zaaplikowaniu smaru lub oleju, należy zamontować kołowrotek z powrotem, zwracając uwagę na właściwe ustawienie i dokręcenie poszczególnych elementów.
Podsumowując, samodzielne smarowanie kołowrotka nie jest trudne, ale wymaga ostrożności i przestrzegania zaleceń producenta dotyczących rodzaju smaru lub oleju oraz procedury smarowania. Jeśli nie jesteś pewny, jak to zrobić, lepiej skorzystać z pomocy profesjonalisty lub zwrócić się do sprzedawcy kołowrotka o poradę.
Łożyska w kołowrotku służą do zmniejszenia tarcia i zapewnienia płynnej pracy kołowrotka. Dzięki nim, elementy kołowrotka obracają się na specjalnych pierścieniach z kulkami lub igłami, co minimalizuje opór i ułatwia obracanie się kołowrotka.
Dobra jakość łożysk w kołowrotku zapewnia również stabilność pracy i minimalizuje wibracje, co wpływa na komfort użytkowania i precyzję rzutu. Łożyska o wysokiej jakości charakteryzują się większą odpornością na zużycie i korozję, co przedłuża żywotność kołowrotka.
Dodatkowo, łożyska w kołowrotku są niezbędne do utrzymania odpowiedniego ustawienia i równowagi szpuli kołowrotka, co wpływa na dokładność rzutu i kontrolę nad przynętą. Dzięki nim, szpula kołowrotka obraca się płynnie i stabilnie, co minimalizuje ryzyko splątania żyłki.
Podsumowując, łożyska w kołowrotku są niezwykle ważne dla płynnej i stabilnej pracy kołowrotka, minimalizują tarcie i zapewniają odpowiednią równowagę szpuli, co wpływa na dokładność i kontrolę podczas łowienia ryb.
Kod produktu | Model | Poj. szpuli | Łożyska | Przełożenie | Nawój | Waga |
10148-250 | 2500 | 0.20mm/150m | 3+1 | 5.2:1 | 73cm | 295g |
10148-300 | 3000 | 0.23mm/150m | 3+1 | 5.2:1 | 77cm | 300g |
10148-400 | 4000 | 0.28mm/150m | 3+1 | 5.2:1 | 82cm | 320g |
10148-500 | 5000 | 0.37mm/150m | 3+1 | 5.2:1 | 87cm | 315g |