Dzisiaj jest: 29.1.2023, imieniny: Franciszka, Konstancji, Salomei

Biegać jesienią? Trudne warunki, deszcz ... ale bieganie warto zacząć!

Dodano: 3 lata temu Czytane: 102 Autor:

Czy warto zacząć bieganie jesienią? Oczywiście każda pra jest dobra – jesień może być mimo trudnych warunków dobrą porą. Zwróć uwagę temperatura jest znacznie niższa niż latem.

Biegać jesienią? Trudne warunki, deszcz ... ale bieganie warto zacząć!

Jesień kojarzy się z spokojem i melancholią, wyciszeniem  jak i przygotowaniem do trudów zimy. Dla osób  lubiących aktywnie spędzać czas może to być istna katorga, gdyż pogodowa aura sprawia, iż trudno jest znaleźć sobie jakieś ambitne zajęcie w przerwie między pluchą a ulewą. Jednak mimo wszystko, rozwiązanie jest łatwiejsze, niż jesteś sobie w stanie wyobrazić.

Najprostszym a sprawiającym wiele satysfakcji jest zajęciem jest rozpoczęcie uprawiania joggingu. Prawdopodobnie gdy masz „fazy” zakładasz słuchawki, trampki i biegniesz przed siebie, zazwyczaj skupiając się wokół własnego osiedla. Tej formy aktywności jeszcze joggingiem nazwać nie możemy a gdy dodasz jeszcze kilka elementów, zobaczysz, że masz przed sobą naprawdę potężną broń w walce z jesienną monotonią. Przede wszystkim zaczynając uprawiać jogging musisz mieć świadomość tego, że zaczynasz ćwiczyć systematycznie, pokonując ustalone trasy. Twoja nowa bieżnia powinna wychodzić poza ramy najbliższego otoczenia, wyprowadzać Cię w tereny przyjazne rekreacji. Trasa będzie przyjemna jeśli zostaną uwzględnione w niej parki, tereny leśne lub ścieżki zdrowia. W taki sposób uda nam się wyrwać z osiedlowej monotonii, która bardzo często towarzyszy bieganiu. W trakcie uprawiania joggingu trasa powinna być wystarczająco długa aby zdążyć rozgrzać się intensywnym chodem jak i wyczerpać siły długodystansowym biegiem. Nie nastawiajmy się na szybkie pokonywanie dystansu. Jeśli jogging ma być przyjemnością połączonym z poprawą kondycji, musimy mieć na to „wykrojony” czas w ciągu dnia. Systematyczność w uprawianiu tego sportu jest kluczem. Zdecyduj się ile w ciągu tygodnia jesteś wstanie poświęcić.

Nikt nie mówi, że masz biegać codziennie. Nawet lepiej jest abyś robił to raz w tygodniu a konsekwentnie. Jeśli zdecydujesz się na większą liczbę wypadów a zaczną Ci przepadać z powodów losowych wyjścia na bieganie, zniechęcisz się szybko i porzucisz ten sport zniesmaczony.  Jednak gdy wypracujesz swój system działania, będziesz dumny z realizowanego planu i zauważysz wzrost formy. Gdy przemierzana trasa przestanie sprawiać Ci problem i będziesz czuł się na niej pewnie, wystarczy, że zmodyfikujesz ją do bardziej przystosowanego organizmu. Jogging uchroni biegacza przed jesiennym tyciem oraz spadkiem kondycji, pozwoli wyszlifować sylwetkę a ponad to jest to wyśmienity sposób na rozładowanie stresu. Po wysiłku, dodatkowym elementem relaksującym, będzie prysznic, poprawiający nastrój oraz masaż łydek, zapobiegający skurczom i kontuzji. Jedyny nakład finansowy do uprawiania tego sportu ogranicza się do zakupu wody oraz witamin, które nas uchronią przed złapaniem przeziębienia w zmienne jesienne dni.

W wielu Polskich miastach istnieją  wydzielone dla osób uprawiających jogging miejsca. Jeśli jesteś szczęśliwym mieszkańcem, któregoś z tych miast, to tym bardziej powinieneś zacząć biegać! W Łodzi, w zależności od stopnia zaawansowania, biegacze przemierzają kilka różnorodnych tras, np. VIII Biegowa Bitwa o Łódź (poziom trudny, dystans 5,1 km) lub też trasa Park Poniatowskiego (poziom łatwy dystans 3,1km). Dodatkowo, często urządzane są również biegi grupowe. Takie spotkania biegaczy najczęściej odbywają się w wiosną, a ich organizatorem jest szereg fundacji zrzeszający amatorów joggingu, oraz Urząd Miasta. „Tropem Wilczym”; „Bieg Sylwestrowy”; „Bieg Mikołajkowy” czy „Bieg na przywitanie Wiosny” to tylko przykłady rozbieganych eventów. Jeśli chodzi o temat biegania, stolica oraz Poznań tez nie zostają w tyle. Władze w swoich programach profilaktycznych uznały, że  to właśnie bieganie, może być czynnikiem łamiącym pokoleniowe różnice oraz sposobem na integrację mieszkańców.  Wyczynowcy, a tym bardziej miłośnicy biegania, mogą wziąć udział w biegach i maratonach rywalizując na zróżnicowanych dystansach. Zakładaj trampki i ruszaj w teren! Już dość się nasiedziałeś czytając artykuł!

Trasy biegowe w Łodzi

Trasa w Parku im. Poniatowskiego - dystans 3,1km, poziom: łatwy

Szczegóły trasy: https://www.traseo.pl/trasa/p-poniatowskiego

Trasa biegowa w Parku Poniatowskiego

Trasa Łódzkie Góry - dystans 19km, poziom: średni

Szczegóły trasy: https://www.traseo.pl/trasa/p-poniatowskiego

Trasa biegowa Łódzkie Góry

Trasa Biegu Solidarności - dystans 12,9km, poziom: łatwy

Szczegóły trasy: https://www.traseo.pl/trasa/7-bieg-solidarnosci-aa3-9-2-aa5

Trasa Biegu Solidarności

Źródło: fotosy: unsplash.com
Polecane

Zapisz się do newslettera:

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingu usług i produktów partnerów właściciela serwisów.